Dag 19: Bezoek aan de Thaise bioscoop - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Dag 19: Bezoek aan de Thaise bioscoop - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Dag 19: Bezoek aan de Thaise bioscoop

Door: Tijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 November 2012 | Thailand, Patong Beach

Sawatdee Kah!

De (op dit moment) meest recente James Bond film Skyfall draait alweer enige tijd in de bioscoop en als 007 fanaat kan ik niet wachten om deze eindelijk te zien. Zeker niet na alle lovende recensies. Laten we hier nou een bioscoop om de hoek hebben waar Skyfall in de Engelse versie te zien is. Doen dus, ik dacht het wel ;-)

Een avondje bioscoop is hier in Thailand niet zomaar even een film kijken, maar een hele avond uit. De locale Thai kleed zich hier ook op. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Er zijn verschillende categorien stoelen beschikbaar. Van simpel, tot zelfs een sofa waar je languit kan liggen. Wij kozen voor de middenmoot, de luxe stoel. Kosten: 100 Baht, oftewel ongeveer drie Euro. Gaat echt helemaal nergens over dus. Popcorn hebben ze hier in diverse smaken, van zoet, zout tot en met cheddar kaas en chilli. Ik hield het maar bij zoet...

Ook hier in Thailand krijg je eerst wat reclames voor je kiezen en uiteraard de trailers. Dat gaat niet in blokken zoals wij gewend zijn, maar door elkaar heen. Dus een paar reclames, trailer, weer een reclame, trailer etc etc. Slimme zet, want zo blijf je wel opletten. Een indrukwekkend moment is wanneer er beelden worden getoond van de Thaise koning. De koning is voor de Thai heilig, en bij ieder bezoek aan het theater en/of bioscoop wordt hierbij stilgestaan. In de bioscoop worden beelden getoond met muziek dat door de koning zelf is geschreven. Op dat moment wordt iedere bezoeker, dus ook de toerist, geacht op te staan. Doe je dit niet, dan pleeg je majesteitsschennis. Hier staat 15 jaar celstraf op.Ik ga niet veel uitdagingen uit de weg, maar een tijdje brommen in een Thaise cel staat niet op mijn bucketlist. Gewoon respecteren dus en meedoen. Dit zijn wij natuurlijk niet gewend, dus het voelde wat onwennig. Wel mooi om te zien en zelfs indrukwekkend.

De film zelf: Wauw, wauw, wauw! Een van de betere Bonds ever! Ik verklap verder niets, maar laten we het erop houden dat ik met een brok in mijn keel de bioscoop uitliep. De laatste keer dat ik dat had was met de film Arlington Road.

Tot het volgende verslag, vanaf het James Bond eiland :-)

  • 18 November 2012 - 12:46

    Lenet:

    Het zit er bijna weer op voor jullie.
    Geniet nog even van de laatste indrukken die jullie niet gauw zullen vergeten.
    En Martijn, beterschap voor nu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Patong Beach

Martijn

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 10869

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 23 Februari 2014

Londen 2014

26 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

26 Oktober 2012 - 23 November 2012

Thailand 2012

Landen bezocht: