Geveld door Dengue - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Geveld door Dengue - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Geveld door Dengue

Door: Tijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

19 November 2012 | Thailand, Patong Beach

Hoi allemaal,

Op dit moment lig ik geveld door ziekte in mijn bed op onze hotelkamer. Afgelopen donderdag voelde ik mij al niet goed, en bij terugkomst van James Bond eiland afgelopen vrijdag heeft het zich doorgezet. Ik kreeg opeens hoge koorts, een waanzinnige hoofdpijn die ik niet kan uitleggen en al het eten ging er net zo hard weer uit als dat het erin is gekomen. Flink balen dus, maar het was even niet anders.

Helaas hield de koorts aan en had ik pijn over mijn hele lichaam. Omdat ik ondanks alle voorzorgsmaatregelend (Deet) een paar keer ben geprikt door een mug besloten we het zekere voor het onzekere te nemen en zijn afgelopen zaterdag naar een dokter gegaan. Hier in de buurt zit een dokter speciaal voor toeristen en deze staat goed aangeschreven. Uiteraard hebben we dit allemaal gecontroleerd :-) Na wat onderzoek wist hij ons gerust te stellen. No Malaria sir. Een hele opluchting dus. Ik kreeg wat medicijnen mee om verder te kunnen herstellen. Verder was het advies rustig aan te doen en genoeg te drinken.
De rest van het weekend hebben we het rustig aan gedaan en onze trip naar Koh Lanta afgezegd. Helaas, het is even niet anders.

Vandaag kreeg ik een telefoontje dat de uitslag van het bloedonderzoek heeft aangetoond dat ik geinfecteerd ben met het Dengue virus, ook wel bekend onder de naam knokkelkoorts. Dat was natuurlijk best wel even schrikken, maar ik heb me hier vrij snel bij neergelegd. Omdat ik redelijk goed eet en goed kan drinken is een opname in het ziekenhuis niet nodig. Sowieso gaat het een stuk beter. Ik heb nog wat lichte verhoging, meer niet. Helaas is het nadeel van Dengue dat ik nogmaals een koortsaanval kan (hoeft dus niet) krijgen (ca 40 - 41 graden). Het goede nieuws daarvan is dat dit hooguit een dag duurt en dat het daarna over is. Op dit moment lijkt de Dengue zich bij mij vooral te manifesteren als een gewone griep. Ik heb mij laten vertellen dat dit goed nieuws is.

Al met al vervelend, maar zoals eerder gezegd is het wat het is. Ik drink zoveel mogelijk en doe rustig aan, meer kan ik niet doen. Ik hoop dat de koorts de komende twee dagen wegblijft, dan weet ik in iedergeval zeker dat we donderdag kunnen terugvliegen naar Bangkok, en daarvandaan vrijdag naar Amsterdam.

Het gaat dus naar omstandigheden goed met mij en is er vooralsnog geen reden voor ongerustheid. Ondanks dat dit een flinke domper is kan deze vakantie niet meer stuk. We hebben zo ontzettend veel gezien en mensen leren kennen dat dit voor mij de boel niet verpest.

Keep you posted!

  • 19 November 2012 - 11:21

    Jeroen:

    Wow Martijn, dat is echt flink balen. Ik hoop met je mee dat de koorts weg blijft. Goed om te lezen dat je er evengoed zo van genoten hebt, maar dit zal toch wel een grote streep door de (vakantie) rekening zijn. Sterkte, beterschap en dat je maar snel hersteld!

  • 19 November 2012 - 11:57

    Annemie:

    Hoi tijn en pat, wat vervelend dat Martijn ziek is geworden. Ik hoop dat het meevalt en dat je gauw weer beter bent. Petje af voor je optimisme Martijn en dat je er zo goed mee omgaat. Ik heb alle reisverslagen gelezen. Wat een mooie vakantie zeg! Eind deze week zijn jullie weer in Nederland. Zal wel weer effe wennen zijn. In elk geval nog veel plezier de komende dagen en een hele goede reis terug. Tot gauw!!

  • 19 November 2012 - 13:41

    :

    En je blijft positief, zo hoor ik het graag. Gelukkig hebben jullie al veel mooie ervaringen achter de rug en gaat het nu stukken beter met je. Ik hoor de verhalen en zie de foto's graag wanneer jullie weer terug zijn. Hou je nog even haaks!

  • 21 November 2012 - 13:40

    Adinda:

    Oei oei jongen, wat was ik geschrokken. Maar ik lees nu je verhaal en het klinkt "redelijk goed" tussen dikke aanhalingstekens. Hopelijk "nog maar" 1 koortsaanval en dan over, klaar, nooit meer. Ik cross m'n vingers voor je Tijn. Veel sterkte en heel veel beterschap.

  • 21 November 2012 - 14:30

    Lea:

    Hallo Martijn en Patrick,van Adinda kreeg ik jullie reisverslagen door en heb ze allemaal gelezen. Af en toe moest ik erg lachen....wat een ervaring !! En nu lees ik dat je ziek geworden bent Martijn...is altijd een domper tijdens de vacantie ....niet leuk. Ik wens je heel veel beterschap en sterkte!! Een goede reis terug naar dit kleine landje en voor jullie beiden veel groetjes en het beste hoor!! Daaag

  • 21 November 2012 - 17:48

    Adinda:

    Ik heb de laatste 10 verslagen even geprint, kan ik het lekker thuis op de bank lezen... 11 pagina's... xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Patong Beach

Martijn

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1008
Totaal aantal bezoekers 10878

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 23 Februari 2014

Londen 2014

26 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

26 Oktober 2012 - 23 November 2012

Thailand 2012

Landen bezocht: