Dag 4: Bangkok ==> Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Dag 4: Bangkok ==> Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Dag 4: Bangkok ==> Chiang Mai

Door: Tijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

30 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Sawatdee!

Een kort verslag van onze vierde dag in Thailand.

Na een nacht van onweer in Bangkok moesten we vroeg op staan voor onze vlucht naar Chiang Mai. Het hotel had voor ons een Meter Taxi geregeld, en deze stond ruim op tijd klaar. De spullen werden ingeladen en niet veel later hadden we Bangkok achter ons gelaten.

Na een vlucht van ruim een uur (vergelijk het maar met Amsterdam --> Londen) waren we veilig en wel aangekomen in Chiang Mai. We hadden vooraf al een hotelkamer geregeld. De taxi chauffeur begreep er duidelijk niets van want hij had ons bij het verkeerde hotel afgeleverd. Dikke pech voor ons. Gelukkig was het hotel bereid om ons te helpen en naar het juiste hotel te brengen. Uiteraard wel tegen betaling.

Eenmaal bij het hotel aangekomen keken we onze ogen uit. We zitten in de bevoorrechte positie dat we best al een en ander gezien hebben, maar dit lijkt wel een sprookje!

We besloten om alvast kennis te maken met Chiang Mai. De tuk tuk bracht ons naar de avond bazaar. Een bazaar is een grote markt waar je de leukste spullen tegen idioot lage prijzen kunt kopen (wel flink onderhandelen). Daarna nog wat gegeten bij restaurant Whole Earth. Dit is een buitenrestaurant waar je in de tuin (ingedeeld in plateaus) eet. Het eten was verrukkelijk. Een aanradertje dus.

Morgen is het de bedoeling dat we een aantal Wats gaan bezoeken. We overwegen een tocht in de jungle, maar helaas beginnen mijn darmen last te krijgen van de warmte en het pittige eten dus kijken we het nog even aan.

Tot het vogende verslag :-)

La Gorn!

• 04 November 2012 - 00:04

Tegen betaling reageer ik ook op jullie volgende verslag, haha. Die Thai proberen ook overal een Won Ton Soup uit te slaan! Hoe gaat het nu met de darmen? Je bent niet de enige die er last van krijgt, vrijwel iedereen krijgt er mee te maken.