Dag 12: Chiang Mai ==> Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Dag 12: Chiang Mai ==> Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Dag 12: Chiang Mai ==> Sukhothai

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 November 2012 | Thailand, Sukhothai

Sawatdee!

Vandaag wordt weer een spannende dag! :-) We gaan met de bus van Chiang Mai naar Sukhothai. Dit is een busreis van ongeveer 5 tot 6 uur.

De taxichauffeur die ons gisteren heen en weer had gebracht hebben we gevraagd om ons vandaag ook op te halen en af te zetten bij het busstation. Zo gezegd, zo gedaan. Om 08.45 uur waren we bij het busstation. Een klein half uurtje later zouden we per bus vertrekken naar Sukhothai.

Tja, over een busreis valt niet zo veel te vertellen natuurlijk :-) dus laat ik het er op houden dat we na een vermoeiende busreis om 15.45 uur bij de busterminal in Sukhothai waren. De bagage was nog niet uit de bus of we werden al gelokt naar een taxi om ons naar het hotel te brengen. Een hotel reserveren hadden we natuurlijk wel alvast gedaan... :-)

De prijs voor de taxi was acceptabel (100 baht, zeg 3 Euro), dus instappen maar. Bij het hotel aangekomen was het echt prachtig. Allemaal losse bungalowhuisjes in Thaise stijl. Meteen even naar de kamer gegaan om onze spullen neer te zetten en direct even de omgeving gaan verkennen.

Het moet gezegd, het is hier ontzettend warm! Heel erg benauwd; vies, klam, jakkie :-)
We gingen naar Sukhothai om naar de ruines te gaan kijken. We snappen heel goed waarom we lezen dat je dit het beste heel vroeg in de ochtend kan doen of heel laat in de avond.

Volgens de Rough Guide was er een erg goed restaurant in Sukhothai (Dream Cafe). Voor Thaise begrippen (erg) duur, maar goed, de kaart zag er onwijs lekker uit. En aangezien we op vakantie zijn, zijn we daar gewoon gaan zitten. En lekker gegeten hebben we!

We hebben het die avond (ook) niet heel laat gemaakt, aangezien we bedacht hadden dat we de volgende dag met de bus door zouden gaan reizen naar Bangkok (ongeveer 8 uur met de bus...). Dat wordt ook nog even kijken naar een hotel :-)
Sukhothai zelf is niet veel aan, dus we willen verder naar het zuiden reizen. Op naar de eilanden, zodat we de laatste anderhalve week nog enigszins kunnen chillen en van het zonnetje kunnen genieten.

Aangezien we niet voor niets naar Sukhothai zijn gekomen, moeten de ruines voor die tijd ook nog worden bekeken, dus dat wordt morgenochtend vroeg uit de veren. De bus naar Bangkok vertrekt om 14.00 uur, dus voor die tijd moeten we heen en terug naar de Old City zijn geweest. Dat wordt een uitdaging...

Tot het volgende verslag!