Dag 11: Witte tempel in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Dag 11: Witte tempel in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Dag 11: Witte tempel in Chiang Rai

Door: Tijn en Patrick

Blijf op de hoogte en volg Martijn

06 November 2012 | Thailand, Chiang Rai

Sawatdee kah!

Vandaag de laatste dag in Chiang Mai en omgeving. De meiden die we hebben ontmoet hadden eerder in de week een taxichauffeur ontmoet, en deze bood aan om met zijn taxi naar Chang Rai te rijden om oa een bezoek te brengen aan de Wat Rong Khun, in de volksmond beter bekend als de witte tempel. De witte tempel is ontstaan nadat de huidige koning had geklaagd over de bouw van de huidige tempels. Hij wilde iets anders.

Voordat het zover was ging er een pittige rit in de taxi aan vooraf. De rit naar de Wat zou ongeveer vier uur duren. Gelukkig werd al vrij vlot een stop ingelast bij de Seven Eleven (supermarkt die hier op bijna iedere straathoek te vinden is), om vervolgens eerst door te rijden naar de hotspring.

Geloof het of niet, maar heetwater bronnen hebben ze niet alleen in IJsland, maar ook in Thailand. Hier hebben we in een eerder verslag al iets over verteld.
Bij de heetwater bron aangekomen hebben we snel een rondje gelopen en fotos gemaakt. Het stelt niet zo heel veel voor en het stinkt naar rotte eieren. Om het terrein staan flink wat toeristenwinkels. Rete commercieel dus, maar toch leuk om gezien te hebben.

We gingen weer verder naar het noorden, alwaar we na ruim anderhalf uur aankwamen bij de witte tempel. Deze was vanaf de weg al goed te zien. Dat kan ook niet anders, want dankzij de witte kleur valt deze uiteraard extra goed op. Eenmaal daar vielen onze monden open van verbazing. Wat een prachtige Wat is dit! Alles is wit en versierd met kleine stukjes glas/spiegel. Je loopt over een brug en vervolgens kan je naar binnen. Daar zijn tekeningen te zien van oa Elvis, Star Wars en... Michael Jackson :-) Het verslag gaat te groot worden wanneer ik ga uitleggen wat hier de betekenis van is, maar als je het wilt weten kan ik je de Wikipedia pagina van deze Wat aanraden om door te lezen.

Ruim anderhalf uur later zaten we weer in de taxi richting de Longnecks. We moesten natuurlijk wel even de vrouwen met ringen om hun hals zien, waardoor hun hele nek lang is geworden. Dit begint al op 4 jarige leeftijd. Het was natuurlijk heel toeristisch, want er zaten ook nog andere stammen. Je vraagt je af of ze daar ook daadwerkelijk wonen... er stonden in ieder geval de nodige scooters en autos, dus ik denk het niet :-)

Na de stammen te hebben bekeken gingen we de taxi weer in op weg naar het hotel. We wilden nog naar een waterval, maar de taxichauffeur had ons waarschijnlijk niet goed begrepen, want hij is niet gestopt bij een waterval :-)

Na wederom een flinke autorit over kronkelige wegen zijn we uiteindelijk weer aangekomen bij het hotel. Vanavond wordt onze laatste avond in het hotel in Chiang Mai. Morgen gaan we met de bus naar Sukhothai.

Tot het volgende verslag!

• 09 November 2012 - 13:58

Sukhothai, daar gaan jullie toch wel fietsen he. Helemaal geweldig! Hoe gaat het met jullie Thais?