Dag 10: Patrick aan de zipline. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Dag 10: Patrick aan de zipline. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Dag 10: Patrick aan de zipline.

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Sawatdee kah!

Vandaag stond de Jungle Trail op het programma. Je gaat dan middels een zipline door de jungle; zeg maar als Tarzan aan een liaan.

Tijn voelde zich helaas niet goed genoeg om mee te gaan, dus ben ik alleen met de twee Nederlandse meiden op stap gegaan.

De plek waar we dit zouden gaan doen lag ongeveer een uurtje rijden bij Chiang Mai vandaan. We werden in de ochtend netjes door de organisatie opgehaald met een minibus. In ons hotel zat ook een stel Chinezen die mee gingen. Dit was uiteindelijk ook de totale groep die aan deze tour mee ging doen; 9 mensen in totaal.

Aangekomen op de plek van bestemming kregen we een tuigje om, alsmede een helm op. Na het nodige invullen van de papieren kon het feest gaan beginnen.

We liepen naar een boom en daar was meteen al het eerste platform. We kregen een korte uitleg over wat te doen, hoe het zat met de zekeringen, etc. Tja, en toen gingen we beginnen. De zekering werd aan een draad vastgemaakt, je moest gaan zitten en roetsj je was aan de andere kant. Hoewel het hoog in de bomen is en je, met hoogtevrees, toch niet echt naar beneden moet kijken, was het ontzettend leuk. Zo kwamen er nog een aantal van, maar toen... geen lijn meer naar de overkant, maar recht naar beneden; 25 meter! What the fuck?! Ja, gewoon weer gaan zitten en dan lieten ze je los. Ok, dat had ik dus niet verwacht... Het zweet begon me al uit te breken, maar goed, ik moest hoe dan ook naar beneden. Ok, zitten, en daar gaan we. Voor je het wist was je beneden en viel het allemaal nog best mee. Vervolgens even een drink pauze, om daarna, na een stukje te hebben gelopen, weer als een Tarzan door het oerwoud te gaan.

Zo gingen we nog een tijdje van het ene platform naar het andere. Het was ontzettend leuk om dit mee te maken. Beetje slingerend/glijdend tussen de bomen door te gaan en met een uitzicht, wow!

Rond een uur of 1 was het klaar, kregen we nog een heerlijke lunch om vervolgens weer terug te gaan naar het hotel.

Aangekomen bij het hotel zat Tijn lekker aan het zwembad met een boekje en voelde hij zich gelukkig al een stuk beter. Hij had ondertussen ook al bustickets gehaald voor Sukhothai en het hotel was ook al gereserveerd. De dames hadden echter nog het leuke plan om naar De Witte Tempel te gaan en vroegen of wij ook mee wilde. Ondanks dat we het een en ander al geboekt hadden gingen we even kijken of het nog aan te passen was. Hotel was gelukkig zo geregeld en naderhand ook nog de bustickets.

De scooters waren echter nog in ons bezit, dus deze moesten toch echt weer teruggebracht worden. Je begrijpt... okselklots... ondanks dat ik de nodige afstanden inmiddels had afgelegd, vond ik het nog steeds geen pretje. Maar ik moest. Dus hupsakee, op de scooter en op naar het treinstation. De scooters ingeleverd en met de tuk tuk naar het busstation (bustickets omwisselen) en daarna met een deeltaxi naar de Night Bazaar.

Ook ons huidige hotel moest weer aangepast worden. We zouden 5 nachten blijven, maar inmiddels is dit alweer de 7e nacht. Van het hotel kunnen we helaas niet genoeg genieten omdat we steeds weg zijn, maar het is een heerlijk hotel

Tot het volgende verslag!

• 09 November 2012 - 13:57

als Tarzan ooit als musical terugkomt zie ik Patrick wel auditeren voor een hoofdrol! Leuk he, hoe je je planning kan omgooien als je dat wilt :)