Dag 17: Phi Phi eiland - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Dag 17: Phi Phi eiland - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Dag 17: Phi Phi eiland

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 November 2012 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Sawatdee kah!

Vandaag de hele dag op Koh Phi Phi eiland om te vieren dat we vandaag tien jaar samen zijn. Wat vervelend zeg :-)

Het is al vroeg licht en je hoort de krekels, vogels en andere beesten. Heb ik vanochtend een aap gehoord? Vroeg uit je bed dus. Aangezien we geen warm water hebben en ik toch het allerliefst onder een warme/hete douche sta ben ik vanochtend door de douchedruppels heen gesprongen.

Na ons aangekleed te hebben zijn we naar het restaurant gegaan om te ontbijten. De menukaart is ontzettend uitgebreid, dus die ook voor het ontbijt. Ze hebben van alles en nog wat. We hebben een gewoon continentaal ontbijt genomen, dus broodjes en ei :-)
Verse sap erbij voor Tijn en een heerlijke bananenshake voor mij.

Na het ontbijt was het omkleden en... strand here we come! Nog geen 2 minuten lopen of we zitten al op ons soort van prive strand. Strandstoelen erbij, tafeltje erbij. Ja, we gaan ons hier vandaag wel vermaken. En dat hebben we dan ook gedaan. Gewoon lekker geluierd op het strand. Af en toe even de zee in, al dan niet met de snorkel.

Oh maar even oppassen geblazen. We hebben ons natuurlijk ingesmeerd, maar volgens mij gaat het iets te snel. Even in de schaduw van een boom gaan zitten maar (parasol hebben ze niet). Lekker een colaatje erbij, wat chippies en heerlijk een zakje pompoenpitten. Jammie!

Nou, zo hebben we ons de rest van de dag wel vermaakt.

Aan het einde van de dag zagen we in de verte (op zee) de buien aankomen. Heel raar gezicht. Het werd steeds donkerder en je zag dat het flink regende. Het zal toch niet deze kant op komen... Jazeker wel! :-)
Gelukkig hadden we het natuurlijk zien aankomen, dus nog voordat het daadwerkelijk begon te regenen lagen we al weer even op onze veranda.

s Avonds hadden ze (weer) vis van de BBQ, maar omdat we daar gisteren al van gesmuld hadden, besloten we om iets van de kaart te nemen. Zoals gezegd hebben ze ontzettend veel, dus het duurde even voor we een keuze hadden gemaakt. Maar van de gemaakte keuze hebben we allebei weer gesmikkeld.

Ikzelf was een beetje moe, waarschijnlijk door mijn verbrande voetjes en schouders, dus na het eten zijn we gewoon weer op onze veranda gaan zitten. Of beter gezegd gaan liggen :-)

Morgen gaan we weer met de boot terug.
Tot het volgende verslag!