Dag 16: Phi Phi eiland - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Dag 16: Phi Phi eiland - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Dag 16: Phi Phi eiland

Door: Tijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

11 November 2012 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Sawatdee Kah!

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik op onze veranda met prachtig uitzicht over de zee en mooi weer op een van de meest romatische stukjes van Thailand: Koh Phi Phi eiland. Not bad huh :-)

Gelukkig was ik redelijk opgeknapt van de zonnesteek en konden we vanmorgen gewoon vertrekken. Keurig op tijd stond de taxi op ons te wachten. Onze backpacks konden we achterlaten in het hotel, dat scheelde flink wat bagage meenemen.

Na een prima rit met de taxibus kwamen we aan bij de pier. Alles liep daar als een geoliede machine. We kregen een voucher voor de terugreis, een sticker om aan te geven op welke boot we plaats konden nemen en genoeg mensen om ons de richting aan te geven. Prima dus.

De bootreis ging prima. Het was wat bewolkt, en gezien mijn ervaringen van de avond daarvoor had ik hier helemaal geen moeite mee. Opeens gingen we een vaargeul in en stopte de boot een paar tellen. Achteraf kwam ik erachter dat dit de locatie is waar de film The Beach (Leonardo DiCaprio, 2000) was opgenomen. Grappig!

Na ruim twee uur varen kwamen we aan op Phi Phi eiland. Uiteraard moest de portemonnee weer getrokken worden. Deze keer om 20 Baht bij te dragen aan het schoonhouden van de pier...
De longtail boot naar ons resort (Phi Phi Relax Beach Resort) stond al klaar. En na een klein half uur wachten konden we vertrekken. Wat ons opviel is hoe prachtig blauw het water hier is. Je ziet de vissen duidelijk zwemmen.

Na een kwartiertje waren we gearriveerd. We werden vriendelijk ontvangen met een glaasje water, en na het inchecken naar ons huisje gebracht. Daar aangekomen viel mijn mond open van verbazing. Het was een klein stukje op de berg, en het uitzicht dat wij hier hebben... Wauw! Prachtig uitzicht op de zee en andere eilanden om ons heen. Helaas begon het te regenen, maar dat kon de pret niet bederven. Dan maar lekker op onze veranda liggen en lezen. Ik kan mij ergere dingen bedenken ;-)
Gelukkig klaarde het na een uur weer op en konden we een paar uurtjes aan het strand liggen. Uiteraard snorkels geregeld (50 baht per dag). De vissen zijn hier prachtig en dol op de bezoekers. Letterlijk, want ze happen naar iedereen die gaat snorkelen. Niet heel fijn, maar desalniettemin wel de moeite waard.

Het resort is redelijk primitief. Overdag is er geen stroom en de douches zijn koud. Geen probleem, want wat moeten we met al die luxe als we een lauwe zee in de buurt hebben.
Na de koude douche was het tijd om te gaan eten. Vandaag hadden ze een visbarbecue en we besloten om hieraan mee te doen. Zelden hebben we zo lekker vis gegeten. Uiteraard was alles hartstikke vers (we zitten immers op een eiland, vis genoeg om ons heen).
En toen... Toen zat de dag er alweer op. Op naar morgen!