Dag 7 + 8: Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu Dag 7 + 8: Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martijn Straathof - WaarBenJij.nu

Dag 7 + 8: Pai

Door: Tijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Sawatdee ka!

Het noorden van Thailand is prachtig! De natuur is hier fantastisch. Omdat het hier het eind van het regenseizoen is staat alles in bloei en ruikt het extra fris. De mensen zijn hier een stuk gemoedelijker dan in Bangkok en het eten is hier fantastisch, Kortom, het noorden is precies wat we hadden verwacht van Thailand.

Tijdens ons ontbijt in Pai besloten we om een dag langer te blijven. De omgeving is zo ontzettend mooi dat we hier graag meer van wilden zien. Na het ontbijt stapten we op de motor en reden we richting een van de watervallen. Onderweg wisten we niet wat we zagen. Rijstvelden, bossen met palmbomen, teveel om op te noemen. We stopten regelmatig om een foto te schieten. Gek genoeg viel de waterval wat tegen. We zijn daarom ook niet lang gebleven en gingen weer verder. We kwamen langs een chinees dorpje en besloten om daar wat rond te lopen. Bij een theewinkeltje hebben we verschillende soorten thee geproefd en uiteindelijk iets gekocht.

Na een korte break in het centrum van Pai gingen we weer verder. In de buurt hebben ze heetwaterbronnen en hier hebben we een kijkje genomen. Best apart om te zien en te voelen. De temperaturen varieren van circa 40 tot 80 graden. Je mag erin, maar dit hebben we uiteindelijk niet gedaan. We besloten om daarvoor in de plaats naar een SPA te rijden en onszelf eens lekker te laten verwennen. Dit begon met een bad met water uit de heetwaterbron, en vervolgens een Thaise massage van twee uur. Zalig!

Eenmaal terug in Pai was het alweer tijd voor het avondeten en ons voor te bereiden op de terugreis van de volgende dag terug naar Chiang Mai. Dezelfde weg terug, dus Pat werd gedurende de avond steeds nerveuzer.

De terugreis ging de volgende dag een stuk vlotter. Dit kwam voor een groot deel omdat we vooral bergafwaarts gingen. Onderweg zijn we nog gestopt voor een bezoek aan een waterval. Fantastisch mooi!

Eenmaal terug in ons hotel in Chiang Mai een korte Skype sessie met mijn ouders gehad. Daarna aan de praat geraakt met twee Nederlandse meiden. Daar zijn we later mee de stad in gegaan en vandaag gaan we samen naar een olifanten opvangcentrum om een dag vrijwilligerswerk te doen. Heel veel zin in.

Tot het volgende verslag!

• 06 November 2012 - 10:30

Adinda:

Leuk Tijn, heel leuk om te lezen! Volgende keer moet ik naar het noorden, begrijp ik. Ik stuur m'n moeder even je verhalen door, vindt ze wel leuk.